Skogsmullar

Tjenare ^^
Inatt blev det sova i vindskydd i Skrylle. Det var trevligt, fast hälften av alla som skulle med banga... Så det sluta med att vi bara var 7 stycken, men vi hade skoj ändå!
Elden var inte den lättaste att få igång.. och när vi kom dit så hade receptionen stängt så vi kunde inte köpa ved. Det var bara till att sticka ut och samla pinnar i skogen. Fast sen fick jag den brilljanta idén att "låna" lite ved ur förrådet. Så jag Elin och polack hioran gick och gjorde det. Veden var dock lika stor som en stubbe så det var inte särskilt lätt att få eld på den, men vi fick i alla fall glöd så att vi kunde grilla våra korvar!
Himlen var sjukt stjärnklar så jag och Polski la oss på taket uppe på vindskyddet och tittade på stjärnorna. Efter någon timme somnade jag där uppe och vaknade imorrse av att min sovsäck och hela jag var helt dygsur av daggen. Inget skönt uppvaknande kan jag lova!
Hoppade ner från taket och gick in i vindskyddet till de andra som varit uppe hela natten. Jag skakade jättemycket för att jag var helt våt så Polski var snäll och lånade ut sin sovsäck till mig en stund.

Nu ska jag snart dra till dalbystenbrott, det blir najs! Är fett glad för att jag är ledig!!! =D

Puss på er alla underbara gullungar! <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0