Osbyholm

Halloj ^^

Har precis kommit hem från Ona. Kan ärligt säga att jag var ganska nervös på vägen dit. Jag åkte nämligen dit för att bli godkänd så att jag ska få lov att vara hans kompis eftersom han bor i fosterfamilj. Tänk om jag inte skulle bli godkänd, det hade ju varit jättehemskt!
  Jaja jag satt i alla fall där i bussen med iPoden på högsta volym och tänkte på lite alltmöjligt. Framför allt förra sommaren tänkte jag på. Funderade på hur allt kunde bli som det blev. Jag tror på ödet så det jag satt och tänkte på var ungefär att oavsett vilka val vi gör i livet så händer det som ska hända ändå för det är ödet. Det spelar ingen roll vad du väljer för i slutändan händer det som borde hända ändå, det som redan är planerat för just dig.
  Jag avbröts i dessa funderingar av att höra en duns mot framdelen av bussen och såg en massa vitt flyga förbi rutan och insåg att det var inälvor från en fågel. Väldigt äckligt faktiskt.
  Självklart så var det nått fel på bussen så hållplatserna stod inte någonstans. Tantrösten ropade dock ut "nästa lundsridhus" och sånt. När jag misstänkte att jag snart var framme tog jag ut hörlurarna ur öronen och hörde tanten säga "nästa osbyholm" det var där jag skulle hoppa av så jag tryckte på stopp. Bussen stannade och jag tittade ut, men på hållplatsen stod det inte Osbyholm utan Fogdarp. Jag insåg att jag inte var rätt och satt kvar på min plats. Hade hört fel. "Förlåt detta var inte rätt hållplats, ni kan köra vidare" sa jag.. rätt pinsamt faktiskt.
  När jag kom fram möttes jag av Ona och hans "foster pappa", vi åkte bil till deras hus ute i skogen. Hans foster föräldrar var jättetrevliga och jag slutade vara nervös så fort jag hälsat på dem. Vi satt och fika en liten stund sen var det dags för mig att åka hem eftersom Ona bara fick träffas i 1 timme innan jag blivit godkänd. Men jag är rättså säker på att jag blir det så det är nog ingen fara.
  Pussar och kramar på er alla!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0